به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علیرضا آنجلاسی با اشاره به اجرای مصوبه هیات وزیران اظهار کرد: این مصوبه اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید و قبل از آن، مددجویان سازمان بهزیستی برای مراجعه به پزشک ۱۰ درصد از فرانشیز ویزیت و برای بستری ۱۰ درصد از خدمات را پرداخت می‌کردند و اکنون در رابطه با بیماری‌های صعب‌العلاج، هزینه‌ها به صورت کاملا رایگان است. در رابطه با بستری‌هایی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انجام خواهد شد نیز هزینه‌ها به صورت کاملا رایگان است.
وی اضافه کرد: استفاده مددجویان از خدمات بستری از طریق نظام ارجاع انجام می‌شود و مددجویان حتی با یک تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به مددکاران خود یا نزدیک‌ترین مراکز سازمان بهزیستی در شهرستان‌هایی که ساکن هستند، می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه وارد کنند.
آنجلاسی تاکید کرد: طرح جدید بیمه حمایتی برای مددجویان بهزیستی در بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت قابل اجرا است. از این پس ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار مددجوی سازمان بهزیستی تحت پوشش خدمات رایگان بستری قرار می‌گیرند.
رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در صورتی قابل اجرا است که براساس نظام ارجاع باشد یعنی افراد از طریق پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه کنند و از این طریق خدمات بستری رایگان می‌شود.
مصوبه هیات دولت همه بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت را شامل می‌شود.

منبع: ایرنا