به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیروس داودی در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس سازمان منابع طبیعی و مدیران کل منابع طبیعی سراسر کشور، با تشریح اقدامات دستگاه متبوع خود در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال در دوره چهار ساله، گفت: حفظ و توسعه پوشش گیاهی وظیفه اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و به تبع آن ادارات کل استان‌ها است و در همین زمینه توسعه زراعت چوب و جنگل کاری یکی از وظایف راهبردی ماست.

وی با تقدیر از ابتکار عمل وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در طراحی و آغاز اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در طی چهار سال، ادامه داد: ما در آذربایجان شرقی از آبان امسال اقدامات اجرایی طرح جهادی کاشت یک میلیارد اصله نهال را آغاز کرده‌ایم.

داودی افزود: عملیات شخم زنی در چهار نهاستان استان به پایان رسیده و تعمیر و آماده‌سازی چهار دستگاه تراکتور و همچنین تعمیر و راه‌اندازی سه دستگاه گریدر، لودر و بیل مکانیکی نهالستان‌های استان در این مدت به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: سرویس و آماده‌سازی ۱۵ حلقه چاه در نهالستان‌های استان و اتمام لایروبی چاه‌های ۲ نهالستان انجام شده و عملیات لوله کشی گاز در ۲ نهالستان استان به پایان رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی همچنین از کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت تبریزی در نهالستان قوری گول بستان آباد خبر داد.

داودی همچنین از خریداری تجهیزات جدید برای توسعه نهالستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: چهار دستگاه تراکتور نیمه سنگین ۳۹۹ از گروه تراکتورسازی ایران با هزینه ۲۵ میلیارد ریال خریداری شده و در ظرف ۲ هفته آینده به نهالستان‌های استان تحویل خواهد شد.

وی از مشارکت شرکت‌های معدنی در قالب اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال خبر داد و اظهار کرد: از محل اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی استان، سه تفاهم نامه با اعتبار سرجمع ۳۲ میلیارد تومان منعقد شده است که این اعتبارات در اجرای طرح نهال کاری مصرف می‌شود.

وی خواستار تأمین اعتبار توسعه نهالستان‌ها و اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال از محل برگشت درآمدهای وصولی اداره کل منابع طبیعی استان از محل ماده ۲۵ قانون معادن شد و گفت: در سال گذشته ۱۴۲ میلیارد تومان از این محل به خزانه دولت واریز شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه امسال هم ۱۶۵ میلیارد تومان از همین محل به خزانه دولت واریز شده است، اما متأسفانه عدد بسیار ناچیزی از این محل به استان عودت داده شده و با برگشت این اعتبارت به استان گره کار ما در اجرای طرح عظیم کاشت یک میلیارد اصله نهال گشوده خواهد شد.

منبع: مهر