به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امیر بخشی زاده، روز پنجشنبه در گفت و گویی بیان کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور به مدت ۲ روز، امروز و فردا (۸ و ۹ دی ) از ساعت هشت صبح در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبان ثبت نام شده برای آزمون ورود به حرفه مهندسان، استان یک هزار و ۶۳۴ نفر خانم و ۶ هزار و ۲۳۴ نفر مرد هستند، اظهار داشت: شرکت کنندگان در این آزمون در هشت حوزه امتحانی شامل سه حوزه در کلانشهر تبریز و پنج شهرستان مراغه، اهر، میانه، مرند و بناب برای ورود به حرفه مهندسی با هم به رقابت می پردازند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: این آزمون در رشته های مهندسی، معماری و صلاحیت های نظارت و اجرا، عمران و صلاحیت های نظارت محاسبات و اجرا، تاسیسات مکانیکی و صلاحیت های نظارت طراحی و اجرا، تاسیسات برق و صلاحیت های نظارت، طراحی و اجرا، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسان به صورت تستی برگزار می شود.

بخشی زاده، ادامه داد: آذربایجان شرقی بعد از تهران دارای بیشترین حوزه امتحانی در میان استان های کشور بوده و این تعداد حوزه های امتحانی صرفا جهت رفاه حال داوطلبان و تسهیل در تردد داوطلبان تعیین شده است.

بر اساس آمارهای ارایه شده به ازای هر ۱۰ هزار نفر ایرانی ۵۰ مهندس وجود دارد که این میزان بالاتر از میانگین جهانی است.

بر اساس این گزارش هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار مهندس در کشور وجود دارد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آنان عضو سازمان نظام مهندسی های کشور بوده و از این تعداد نیز حدود ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی هستند.

از کل اعضای سازمان نظام مهندسی استان حدود ۱۶ هزار نفر دارای پروانه بوده و حدود ۱۵ هزار و ۹۴۷ نفر فاقد پروانه هستند.

منبع: ایرنا