به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی در جلسه مشترک مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با بررسی گزارشاتی که از وضعیت آب استان ارائه می شود، مشخص است که در استان با افزایش دما و کاهش بارندگی مواجه هستیم. طبیعتاً در اثر کاهش بارندگی نیز سدهای استان وضعیتشان مطلوب نخواهد بود. از طرفی افزایش دما و کاهش بارندگی باعث می‌شود که ذخایر آبهای زیرزمینی هم از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف کننده آب است اظهار کرد: باید بین سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و شرکت آب منطقه ای استان بیشترین همکاری صورت بگیرد تا امنیت آبی و امنیت غذایی در تقابل هم نباشند.

فتحی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در سه ماه آینده ۴۵ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت و دما نیز ۲ درجه در استان افزایش می یابد گفت: باید با اقدامات ترویجی کشاورزان که بهره برداران اصلی آب هستند آگاه و مطلع شوند تا منابع آبی را به خوبی مدیریت کنند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما باید در بخش کشاورزی تلاش کنیم که با کمترین مصرف آب بیشترین تولید را داشته باشیم و این کار نیز با همکاری کشاورزان پیشرو ، دهیاران، بخشداران و مروجان و … امکان پذیر خواهد بود.