به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مسعود ستایشی در نشست خبری روز سه شنبه سیزده دی گفت: ۴ عنوان اتهامی علیه آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی مطابق قوانین و مقررات داخلی و بین المللی احصاء شده است.

سخنگوی قوه قضائیه معاونت در قتل عمدی مطابق ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی، مباشرت در قتل عمدی مطابق ماده ۳۸۱ قانون مجازات اسلامی، اقدام تروریستی مطابق ماده ۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی مطابق ماده های ۴۹۸ و ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی را اتهامات متهمان پرونده ترور شهید سلیمانی اعلام کرد.

ستایشی افزود: تاکنون بیش از ۸۰۰ مکاتبه و دستور قضایی خطاب به مراجع مختلف حقوقی و اداری ارسال شده که در حال پیگیری است و تاکنون ۱۵۴ ردیف متهم که ۹۶ نفر از آن‌ها اتباع امریکایی هستند شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاکنون حدود ۲ هزار صفحه تحقیقات قضایی و ۷۰۰ صفحه قرار جلب به دادرسی و ۶۰ صفحه کیفرخواست برای متهمان این جنایت تنظیم شده است.

وی افزود: در راستای پیگیری عاملان این جنایت به ۹ کشور ۱۱ نیابت قضایی ارسال و به برخی از کشورها ۲ نیابت قضایی ارسال شده است.

ستایشی گفت: در پیگیری‌ها ازطریق پلیس بین الملل اعلان قرمز برای متهمان با دستور قضایی صادره از سوی شعبه بازپرسی مربوطه برای ۷۳ نفر از مقامات آمریکایی عامل ترور ازجمله رئیس جمهور سابق آمریکا صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ۳ دوره نشست تفصیلی مقامات ایرانی و کشور عراق انجام شد که در آن توافقات جامعی صورت گرفت و نشست چهارم در دی سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما