به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد بیگ در همایش آموزش مفاهیم پدافند غیرعامل به نیروهای تخصصی و کارکنان مجموعه‌های صنعتی و معدنی آذربایجان‌شرقی در اهر گفت: قرارگاه سایبری با حضور دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی فعال بوده و این حملات به صورت مستمر رصد می‌شود.
وی اضافه کرد: برخی حملات سایبری نیز برای تخریب زیرساخت‌های استان اتفاق می‌افتد اما با هوشیاری فعالان این حوزه، حملات سایبری دفع می‌شود.
وی بابیان این‌که پنج قرارگاه پدافند غیرعامل در آذربایجان‌شرقی فعال است، افزود: آسیب‌ها، نقاط ضعف و قوت و تهدیدات پدافند غیرعامل استان را شناسایی کرده و برای دفع تهدیدات اقداماتی نظیر آموزش را در اولویت نخست قرار داده‌ایم چراکه دفع تهدیدات بدون آموزش، از تهدیدهای آینده نمی‌کاهد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به صنعتی بودن آذربایجان‌شرقی، قرارگاه شیمیایی و زیستی فعال بوده و آلودگی‌های شیمیایی صنایع و رودخانه‌ها از جمله رود مرزی ارس رصد می‌شود و معتقدیم نباید نسبت به آلایندگی احتمالی بی‌تفاوت باشیم.
بیگ تصریح کرد: کم‌کاری مسئولان در حوزه آموزش جنگ شناختی و ترکیبی کاملاً مشهود است، چون زمانی جوانان از طرق مختلف برای دفاع از کشور بر اساس حس وطن‌پرستی در همه عرصه ها حاضر می شدند ولی اکنون عده ای از آنها با تبلیغات دشمن، فریب‌خورده و در کف خیابان اقدام به آتش‌زدن اماکن و اموال عمومی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: حمله به یک کشور یا منطقه همانند گذشته با انتقال تجهیزات نظامی اتفاق نمی‌افتد، بلکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در آماج حملات سایبری و جنگ ترکیبی دشمنان قرار گرفته است که این حملات بدون هزینه بوده و نیازی به نیروی انسانی ندارد از این‌رو دشمن با کمترین هزینه و با استفاده از حملات سایبری، به زیرساخت‌های کشورمان حمله می‌کند.