به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید منجم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری این نهمین بیمارستان سیاری است که جمعیت هلال احمر این استان برپا کرده، گفت: در این طرح که در قالب یک کاروان سلامت متشکل از ۶۰ نیروی متخصص، سلامت یار و امدادگر برگزار شد، دو هزار و ۹۰۰ خدمت درمانی به ۹۰۰ نفر از مردم منطقه شیله بران شهرستان اهر که یکی از مناطق کم‌برخوردار است، ارائه شد.

وی اضافه کرد: با استقرار این بیمارستان صحرایی خدمات تخصصی، مانند چشم پزشکی، تجویز عینک، دندان‌پزشکی، خدمات پرستاری، خدمات سونوگرافی و مامایی، غربالگری ناهنجاری‌های اسکلتی و تجویز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: تمامی نسخ دارویی به ارزش بالغ بر یک میلیارد ریال توسط هلال احمر آذربایجان شرقی تهیه و به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم منطقه قرار داده شد.

وی در پایان عنوان کرد: ما سعی کردیم تا در این طرح، در قالب یک بیمارستان سیار که در عین حال خدمات تخصصی را به نزدیکی خانه‌های مردم محروم می‌برد، رزمایشی نیز برای تست آمادگی نیرو‌های درمانی امدادی در زمان بروز بحرانی انجام دهیم.

گفتنی است بیمارستان صحرایی هلال احمر استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ هشتم و نهم دی‌ماه در شهرستان اهر برپا شده بود.