به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد هنربر روز یکشنبه در گفتگویی اظهار کرد: هشدار نارنجی به‌ منزله تشدید سامانه بارندگی از بعد از ظهر امروز تا دوشنبه هفته جاری صادر شده است.

وی افزود: راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، فرمانداران، شهرداران و سایر اعضای ستاد به حالت آماده باش هستند.

وی همچنین گفت: سامانه بارندگی به خصوص نیمه شرقی استان و منطقه ارسباران بیشتر تحت پوشش قرار می دهد و ورزش باد، وجود مه و باد گاهی نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما همراه می باشد.

هنربر افزود: با آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان، تجهیزات، ماشین آلات، امکانات مختلف مثل برف روب و نمک باش در نقاط مختلف استان به خصوص نقاط خطرناک و حادثه خیز توسط متولیان مربوطه آماده شده است.

وی ادامه داد: راهدارخانه ها نیز در استان برای اسکان اضطراری مکان های گرم اضطراری برای راه ماندگان احتمالی آماده کرده است.

وی همچنین گفت: به شهرداری ها نیز به ویژه شهرداری تبریز تاکید شده محلول پاشی و نمک پاشی را به موقع جهت تسهیل تردد خودروها انجام دهند.

وی از مردم هم خواست که از تردد و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و نقاط ایمنی را رعایت کرده خودروهایشان را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر مجهز کرده آذوفه به همراه داشته باشند.

هنربر همچنین گفت: کوهنوردان و مردم از فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند، از پارک کردن خودروها نیز زیر درختان، ساختمان ها و مکان های کم ایمن اجتناب کنند.

بارش برف از صبح امروز در استان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا