به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اصغر جعفری روحی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه چتر نجات اورژانس آذربایجان شرقی بر زندگی گرفتاران در جاده های صعب العبور و مادران باردار در بخش ها و روستاها آماده است، گفت: اورژانس استان با قدرت آماده خدمت رسانی به مردم در طرح امداد زمستانی ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به اینکه تیم های واکنش سریع اورژانس آماده ارائه خدمات در شرایط ویژه هستند، از فعالیت تعداد بیش از ۹۰۰ نفر کارشناس اورژانس در راستای اجرای این طرح خبر داد.

وی اضافه کرد: این مجموعه از تعداد ۱۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی اعم از آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و همچنین بالگرد اورژانس هوایی در طرح زمستانه استفاده خواهد کرد.

جعفری روحی، مدت اجرای رزمایش امداد زمستانی به منظور امدادرسانی در جاده‌های استان و همزمان با آغاز فصل سرد سال را تا ۲۲ اسفند ماه اعلام کرد و افزود: کارشناسان اورژانس با استقرار و پوشش خدمات فوریت های پزشکی در سطح جاده ها و شهرها در قالب طرح زمستانه ۱۴۰۱ به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

وی به لزوم رعایت نکات ایمنی در سفر از سوی رانندگان اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی استانی با اقلیم های مختلف است و شامل مناطق کوهستانی و صعب العبور و کولاک می باشد، باید رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب، اقدام به سفر کنند.

وی گفت: مردم استان در روستاهای برفگیر و صعب العبور باید توجه کنند که با در نظر گرفتن هشدارهای هواشناسی مادران باردار را به مراکز درمانی شهرستان نزدیک و تحت پوشش انتقال دهند تا بعد از بارش برف و نیاز به مراکز درمانی با مشکل مواجه نشوند.

جعفری روحی یادآور شد: در سال های قبل برخی ماموریت های اورژانس آذربایجان شرقی برای نجات مادران باردار در جادهای روستایی بیش از ۲۰ ساعت به طول کشیده است که عملیات هایی طاقت فرسا هم برای مادر باردار و هم برای پرسنل اورژانس است.

آذربایجان شرقی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش برف است؛ بارش برف خوشحالی مردم و کشاورزان را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا