به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع زیرسویه اُمیکرون در استان، باید سیستم بهداشت و درمان و بیمارستان باقرالعلوم اهر برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا در حالت آماده‌باش قرار گیرند.

وی در خصوص میزان تزریق واکسن کرونا گفت: ۹۳ درصد دُز اول، ۸۲.۹ درصد دُز دوم، ۶۶.۸ درصد دُز سوم و ۶.۵ درصد از جمعیت شهرستان اهر دُز چهارم را تزریق کرده‌اند.

غنی زاده اظهار کرد: بر اساس اعلام پزشکان، سویه جدید اُمیکرون از قدرت سرایت بالایی برخوردار بوده و عمدتاً علائم سرماخوردگی و سرفه به همراه دارد.

فرماندار اهر با بیان اینکه ۱۰ هزار سِرُم در بیمارستان باقرالعلوم اهر ذخیره‌سازی شده است تا در مواقع بحرانی، از نظر سرم کمبودی نداشته باشیم، ادامه داد:  ۸۳۹۹ نفر بیمار کرونایی از ۹۸ تا پایان ۱۴۰۰ در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری بوده و از ابتدای سال‌جاری ۴ نفر از بیماران کرونایی جانباخته‌اند.

وی افزود: پذیرایی در مراسمات، مجالس ترحیم و مساجد به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا ممنوع می‌شود.

غنی زاده گفت: وضعیت کرونا در شهرستان اهر در حالت «آبی» است، از این‌رو تأکید ما بر تزریق دُز چهارم واکسن کروناست تا از شیوع و تلفات جانی احتمالی پیشگیری شود.