به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌ زاده یخفروزان در صحن علنی امروز ( سه شنبه، ۲۰ دی ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه ( س ) و روز زن  ضمن تشکر از اعضای کمیسیون اجتماعی و هیات رئیسه و همچنین نمایندگان مجلس برای پرداختن به طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: امیدوارم این طرح هر چه سریع تر نهایی و تبدیل به قانون و اجرا شده تا مشکلات کارکنان شرکتی هر چه سریع تر حل و فصل شود.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: مردم ایران اسلامی به عنوان صاحبان نظام و انقلاب از لحاظ معیشت و گذران زندگی سخت در مضیقه هستند بنابراین مهار تورم و افزایش ارزش پول ملی امری بسیار ضروری است و انتظار داریم در این رابطه تدابیر جدی اتخاذ شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم ادامه داد: مطالبه مردم اهر و ارسباران فرمانداری ویژه است بنابراین ضروری است رئیس جمهور دستور تصویب و اجرای آن را صادر کند.

محرم زاده یخفروزان خطاب به رئیس جمهو و وزیر صمت، گفت: مردم ایران از کیفیت و قیمت خودرو که روز به روز در حال افزایش است بسیار گلایه مند هستند و شاهد جانباختن روزانه ده ها نفر از هموطنانمان در جاده ها هستیم؛ کی و چه زمانی قرار است این مشکلات مرتفع شود؟ مجلس مجوزواردات خودروهای خارجی را صادر کرد تا در قیمت و کیفیت رقابت ایجاد شود چرا در این امر مهم تسریع نمی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با مورد خطاب قرار دادن وزیر صمت، افزود: منطقه ارسباران به مرکزیت اهر دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا به ویژه در حوزه معادن بوده و عملیات اجرایی در معادن بسیار کند و لاک پشتی است؛ جوانان منطقه از بیکاری مضاعف در رنج هستند در این رابطه درخواست داریم تمهیدات جدی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاوری، گفت: کشاورزان، دامداران و عشایر غیور شهرستان های اهر و هریس برای تهیه علوفه در فشار هستند در این رابطه ضروری است در پرداخت تسهیلات کم بهره توسط بانک کشاورزی تسریع شود؛ باغداران اهر نیز در مورد هزینه نگهداری میوه در سردخانه ها که اختلاف فاحش قیمت با شهرستان های همجوار دارد گلایه دارند می طلبد دستور رسیدگی به این مشکل صادر شود.

وی با مورد خطاب قرار دادن وزیر نیرو ادامه داد: عملیات اجرای سدهای حوزه انتخابیه هنوز آغاز نشده و همچنین احداث تصفیه خانه و فاضلاب شهر هریس به کندی پیش می رود و مجوز اجرای فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس هنوز ارائه نشده انتظار می رود تمهیدات و دستورات لازم صادر شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم با مورد خطاب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا پاداش فرهنگیان به موقع پرداخت و مشکل نیروهای نهضتی، پیش دبستانی و غیرانتفاعی ها رفع نمی شود؛ به منظور توجه به خدمات و زحمات فرهنگیان انتظار می رود یکی از فرزندان واجد شرایط در زمان بازنشستگی جایگزین شود و وزیر به این مهم توجه کند.

محرم زاده یخفروزان خطاب به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی افزود: در اوایل سال جاری برای مشکلات احصا شده منطقه دستور صادر کردید چرا هنوز این دستورات اجرایی نشده است می طلبد دوباره دستورات لازم صادر شود.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی، اقدام موهن و وقیحانه نشریه فرانسوی را به شدت محکوم کرد.

منبع: خانه ملت