اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 70605
پنجشنبه - 22 دی 1401 - 19:50
رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور:

شناسایی ۳۵ روستای پرخطر آذربایجان‌ شرقی

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز ۱۶۰ روستای با چندین مخاطره شناسایی شده که بعد از بازدیدها و بررسی ها، ۳۵ روستای پرخطر از این تعداد شناسایی شد و در اولویت انجام اقدامات مربوط به ایمن سازی قرار گرفت.

شناسایی ۳۵ روستای پرخطر آذربایجان‌ شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدامیرحسین گرگانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان،  با اشاره به تدوین سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور، خواستار شناسایی مخاطرات اولویت‌دار در مقیاس استانی و شهرستانی شد.

سیدامیرحسین گرکانی با بیان این که فقط شهرداری مسئول احیای بافت فرسوده و ناایمن در سطح شهر نیست، افزود: دستگاه‌های اجرایی به عنوان متولی نسبت به شناسایی بافت فرسوده و ناایمن و رفع خطر ساختمان دستگاه متبوعه اقدام کرده و این بافت ها را محدود کنند.

وی گفت: با تدوین سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور با ۲۳ عنوان مخاطره و کار تیمی ۳۴۶ نفر از اساتید و نخبگان نسبت به اولویت بندی روستاهای دارای چند مخاطره در سطح کشور اقدام کرده ایم.

گرکانی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز ۱۶۰ روستای با چندین مخاطره شناسایی شده که بعد از بازدیدها و بررسی ها، ۳۵ روستای پرخطر از این تعداد شناسایی شد و در اولویت انجام اقدامات مربوط به ایمن سازی قرار گرفت.

وی افزود: راهکارها و روش های به روز برای این روستاهای اولویت دار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ها و سازمان های برنامه و بودجه ارائه شده است که نیازمند برنامه ریزی برای تخصیص بودجه می باشد.

در این جلسه مدیرکل هواشناسی استان درخصوص پیش بینی وضعیت بارش در ماه های پیش رو گزارش داد.

همچنین گزارش پایش، ارزیابی و شناسایی ساختمان‌های ناایمن کلانشهر تبریز و اقدامات انجام شده درمورد ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی، مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده توسط مدیر کل راه و شهرسازی، اقدامات شهرداری کلانشهر تبریز در خصوص رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن و سناریوی مانور اضطراری زلزله در شهرستان هریس توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تشریح شد.

منبع: فارس