اخبار شهرستان » اخبار ویژه » عمومی
کد خبر : 70763
سه شنبه - 27 دی 1401 - 17:04
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی:

طرح کنترل مکانیکی آفات جنگل های ارسباران در حال اجرا است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: طرح مقابله مکانیکی با آفات جنگل‌های ارسباران در منطقه جنگلی گویجه بئل شهرستان اهر در حال اجرا است.

طرح کنترل مکانیکی آفات جنگل های ارسباران در حال اجرا است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیروس داودی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از این منطقه با بیان اینکه در اجرای این طرح از ظرفیت مردم بومی استفاده می‌کنیم، گفت: اجرای این طرح تا اواخر فروردین سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه پایش جنگل‌های ارسباران برای پیشگیری از طغیان آفات اجرا می‌شود، ادامه داد: طی سال گذشته در ۵۳ هزار ۲۶۸ هکتار از جنگل‌های ارسباران عملیات پایش را انجام دادیم و در نقاط آلوده و شناسایی شده با اجرای عملیات کنترلی با آفات مبارزه کردیم و برخی مناطق این طرح همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در ۱۵۰۰ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان اهر نقاط آلوده شناسایی شده و طرح مقابله مکانیکی با آفات در این منطقه در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی دخالت‌های انسانی در اکوسیستم طبیعی جنگل‌ها را عامل بروز آفات و از کنترل خارج شدن آن‌ها دانست و افزود: همکاران ما در منابع طبیعی استان با تشدید نظارت‌ها در مناطق جنگلی استان با هر گونه دخل و تصرف در جنگل‌های آذربایجان شرقی برخورد قانونی می‌کنند.

منبع: مهر