به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی صبح امروز در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های ۳ شهرک کشاورزی اعم از شهرک صنایع تبدیلی، شهرک دامپروری و شهرک گلخانه‌ای در شهرستان بناب مراحل اتمام خود را طی می‌کند که خوشبختانه اعتبار مورد نیاز نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه  شهرک صنایع تبدیلی توسط بسیج عملیاتی می‌شود، ادامه داد: اما شهرک‌های گلخانه‌ای و دامپروری که توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین منابع می‌شود بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند و مشکل آبی که در شهرک دامپروری وجود داشت با همکاری شرکت آب منطقه‌ای حل شده است و در جلسات مشترک برای انتقال آب از محلی دیگر تفاهم حاصل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرک دامپروری بناب در واقع برای هدایت دامپروری‌های سنتی که در داخل و حومه شهر موجود هستند در قالب مدیریت واحد با حفظ مالکیت انفرادی احداث شده است.

فتحی با اشاره به اینکه شهرستان بناب در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان بعد از شهرستان تبریز قرار دارد، تصریح کرد: در رابطه با محصول کشمش برندهای ویژه‌ای در شهرستان بناب وجود دارد که جزو برندهای شناخته شده در سطح بین‌الملل بوده و از این بابت در حوزه تجارت نقش مهمی را ایفا می‌نماید. اخیرا با پیگیری‌های مقام عالی وزارت و نمایندگان و به ویژه نماینده محترم شهرستان بناب معافیتی که در تعهدات ارزی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است فرصت مناسبی را برای این بخش ایجاد کرده است.

وی در ارتباط با اصلاح الگوی کشت افزود: بعد از سالیان متمادی این الگو ابلاغ شده است اما اجرای آن نیازمند همکاری همه سازمانهاست، چرا که موفقیت در اجرای آن فرادستگاهی بوده و همکاری تمام قوا را طلب می‌نماید طرح کشاورزی قراردادی نیز مکمل الگوی کشت به شمار میآید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد:. صدور سند کشاورزی نیز فرصت خوبی برای کشاورزان است که نیازمند همکاری و تلاش همه ارگان‌های ذی‌ربط است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه عملیات خوب کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی در گلخانه‌های صادراتی استان شروع شده و به کل تولیدات تعمیم خواهد یافت، ادامه داد: آنالیز تولیدات کشاورزی استان نشان از استاندارد بودن محصولات کشاورزی استان از نظر بقایای مواد شیمیایی در محصولات می‌باشد البته تعداد قلیلی از کشاورزان بدمصرف وجود دارند که شناسایی و از طریق آموزش هدایت می‌شوند.

منبع: فارس