اخبار استان آذربایجان شرقی » سلامت
کد خبر : 70828
چهارشنبه - 28 دی 1401 - 16:33
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

فرسودگی ۳۵۰ بیمارستان در سطح کشور/ ثبت طرح دارویار در بیمارستان ها درست انجام نمی‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرسودگی ۳۵۰ بیمارستان در سطح کشور گفت: بیش از ۳۵۰ بیمارستان در سطح کشور بالای ۲۵ سال عمران دارد.

فرسودگی ۳۵۰ بیمارستان در سطح کشور/ ثبت طرح دارویار در بیمارستان ها درست انجام نمی‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید کریمی ظهر امروز طی جلسه ای با حضور روسای بیمارستان های استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: توسعه بیمارستان های دولتی در دستور کار قرار دارد و در شهر تبریز نیز در این خصوص جذب منابع خوبی انجام شده است و برخی از بیمارستان های زیر ۱۰۰ تخت نیز باید بخشی از یک بیمارستان جنرال باشند.

وی در خصوص موضوع تجهیزات بیمارستان های جدیدالاحداث گفت: در خصوص تامین تجهیزات این مراکز مشکلی وجود ندارد و تجهیزات این بیمارستا ن ها رایگان و از منابع وزارتی انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستان های خصوصی در حالت نرمال و خوبی است و وزارت بهداشت و درمان از کسانی که در بخش خصوصی و در حیطه بهداشتی و درمانی سرمایه گذاری می کنند استقبال و حمایت می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شغل رئیس بیمارستان یکی از سخت ترین شغل ها است و اداره یک بیمارستان به مانند اداره یک شهر است و اصلا در هیچ موقعیتی حتی در مواقع بحرانی نیز تعطیلی ندارد.

کریمی در خصوص پیوند از دهنده زنده ضمن عرض تبریک و تقدیر از توانایی پزشکان گفت: این عمل پیوند یک افتخار بزرگی است برای کشور و توانمندی بالای تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نظر سطح علمی و عملی را نشان می دهد.

وی در خصوص طرح دارویاری گفت: ثبت طرح دارویار در بیمارستان ها درست انجام نمی شود و اکثرا با کاهش فرانشیز این ثبت اشتباه گرفته می شود و این مسئله طی جلساتی باید به سمع و نظر ثبت کنندگان برسد و کمبود آنتی بیوتیک ها در کشور وجود نداشت و این به وضوح در سامانه تیتک قابل مشاهده است .

وی ادامه داد: نظام ارجاع برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده است و شهر تبریز در بازخوراندها در وضعیت بهتری قراردارد و همه ویزیت ها باید از مسیر نظام ارجاع انجام شود.

وی با تاکید برکنترل فشار خون افراد توسط معاونت بهداشت گفت: اگر این موارد در زمان مناسب درست کنترل شود نیاز به دیالیز  و پیوند نیز کاهش می یابد و بخش ناباروری دولتی نیز باید تقویت شود و در بیمارستان ها نیز ماندگاری پزشکان نیز افزایش یابد.

منبع: فارس