به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سعید کریمی ظهر امروز طی جلسه ای با حضور روسای بیمارستان های استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: توسعه بیمارستان های دولتی در دستور کار قرار دارد و در شهر تبریز نیز در این خصوص جذب منابع خوبی انجام شده است و برخی از بیمارستان های زیر ۱۰۰ تخت نیز باید بخشی از یک بیمارستان جنرال باشند.

وی در خصوص موضوع تجهیزات بیمارستان های جدیدالاحداث گفت: در خصوص تامین تجهیزات این مراکز مشکلی وجود ندارد و تجهیزات این بیمارستا ن ها رایگان و از منابع وزارتی انجام می شود.

وی ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستان های خصوصی در حالت نرمال و خوبی است و وزارت بهداشت و درمان از کسانی که در بخش خصوصی و در حیطه بهداشتی و درمانی سرمایه گذاری می کنند استقبال و حمایت می کند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شغل رئیس بیمارستان یکی از سخت ترین شغل ها است و اداره یک بیمارستان به مانند اداره یک شهر است و اصلا در هیچ موقعیتی حتی در مواقع بحرانی نیز تعطیلی ندارد.

کریمی در خصوص پیوند از دهنده زنده ضمن عرض تبریک و تقدیر از توانایی پزشکان گفت: این عمل پیوند یک افتخار بزرگی است برای کشور و توانمندی بالای تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نظر سطح علمی و عملی را نشان می دهد.

وی در خصوص طرح دارویاری گفت: ثبت طرح دارویار در بیمارستان ها درست انجام نمی شود و اکثرا با کاهش فرانشیز این ثبت اشتباه گرفته می شود و این مسئله طی جلساتی باید به سمع و نظر ثبت کنندگان برسد و کمبود آنتی بیوتیک ها در کشور وجود نداشت و این به وضوح در سامانه تیتک قابل مشاهده است .

وی ادامه داد: نظام ارجاع برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر انجام شده است و شهر تبریز در بازخوراندها در وضعیت بهتری قراردارد و همه ویزیت ها باید از مسیر نظام ارجاع انجام شود.

وی با تاکید برکنترل فشار خون افراد توسط معاونت بهداشت گفت: اگر این موارد در زمان مناسب درست کنترل شود نیاز به دیالیز  و پیوند نیز کاهش می یابد و بخش ناباروری دولتی نیز باید تقویت شود و در بیمارستان ها نیز ماندگاری پزشکان نیز افزایش یابد.

منبع: فارس