به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی در تشریح برگزاری نشست مشترک به منظور بررسی موضوع احداث راه گردشگری هوراند – انگوت – گرمی اظهار کرد: این نشست مشترک با ولی اسماعیلی نماینده گرمی و انگوت در مجلس و با حضور مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و فرمانداران هوراند و انگوت و سایر مدیران محلی برای احداث راه گردشگری هوراند – انگوت – گرمی برگزار شد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، در بیان دلایل تبدیل این مسیر به راه گردشگری، ادامه داد: چشم‌انداز این جاده از لحاظ توسعه جاده‌های شریانی، مراودات اجتماعی و فرهنگی و توسعه گردشگری شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند دارای اهمیت بسزایی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مقرر شد فاز اول این پروژه توسط ماشین آلات هر دو استان تا ۱۵ روز آینده در روستاهای شقلان و زاویه سنگ مستقر و نسبت به احداث جاده اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با اجرای این پروژه، مسیر هوراند به جاده گرمی-مشکین از مسیر انگوت به یک سوم کاهش و به ۷۵ کیلومتر می‌رسد. همچنین یک مجتمع آبرسانی در یکی از روستاهای ملاحونی، شقلان یا زاویه سنگ برای آبرسانی به روستاهای پایین دست هر دو منطقه احداث می‌شود.

منبع: فارس