به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده موجود از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ درصد پرونده های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف شهرستان اهر منجر به صلح و سازش بین طرفین دعوی شده است.

به گفته وی پس از شهرستان اهر، بخش های قضائی لیلان در شهرستان ملکان و تسوج در شهرستان شبستر رتبه های دوم و سوم و شهرستان های تبریز، سراب و میانه در رتبه های چهارم تا ششم قرار گرفته اند.

خلیل اللهی از صلح و سازش بیش از ۶۱ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و اظهار داشت: در این مدت تعداد ۲۴۲ هزار و ۳۹۰ فقره پرونده وارد شعبات مختلف شوراهای حل اختلاف استان شده که از این تعداد ۲۴۳ هزار و ۵۶۳ فقره پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۶۱ هزار و ۱۳۸ فقره پرونده با رضایت طرفین دعوی منجر به صلح و سازش شده است و در عین حال تعداد ۱۴۷ هزار و ۹۵۲ فقره پرونده نیز بر اساس ارزیابی و بررسی های به عمل آمده قابل صلح و سازش می باشد.

خلیل اللهی بیشترین تعداد صلح و سازش پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی را مربوط به شهرستان تبریز اعلام و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۷ هزار و ۲۲۹ پرونده به این شوراها وارد شده است.

وی یادآور شد: به لحاظ تعداد صلح و سازش پرونده های شوراهای حل اختلاف شهرستان های مراغه، میانه، سراب، اهر، مرند و اسکو در رتبه های بعدی قرار دارند.

حدود ۲۵۰ شورای حل اختلاف در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ مورد شهری و بقیه روستایی است.

منبع: ایرنا