اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 71025
دوشنبه - 3 بهمن 1401 - 19:34
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

طرح هادی در ۱۰۹ روستای آذربایجان شرقی بازنگری شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طرح هادی ۱۰۹ روستای استان مورد بازنگری قرار گرفته و مشکلات پیش روی توسعه این روستاها به صورت کارشناسی برطرف شده است.

طرح هادی در ۱۰۹ روستای آذربایجان شرقی بازنگری شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الله سروری  بیان اینکه تاکنون در ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نقشه برداری و مطالعه طرح هادی انجام شده است، گفت: با توسعه روستاها و ایجاد نیاز جدید برای تامین مسکن برای مردم در سال های اخیر در مجموع طرح هادی در ۶۰۰ روستای استان بازنگری شده است.
وی با اشاره به اینکه با گسترش خدمات بنیاد مسکن در روستاها و اجرای طرح های عمرانی، جمعیت روستاها در حال افزایش است، اظهار داشت: با توجه به نیاز ساکنان روستاها به ساخت و ساز جدید، طرح های هادی مصوب شده قبلی که معمولا یک یا چند مرحله آن اجرا شده مورد بازنگری قرار گرفته است و شرایط ساخت و ساز قانونمند در روستاها تسهیل می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح هادی نقشه توسعه ۱۰ ساله روستاهاست، گفت: این طرح در یک هزار ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی از یک تا سه مرحله اجرا شده و علاوه بر حفظ نمای کلی روستا، چهره آن ها را نیز دگرگون کرده است.
سروری، با اشاره به آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از معابر روستاهای استان در سال جاری، ادامه داد: بنیاد مسکن در قالب طرح هادی روستایی و معبرگشایی، احداث خیابان اصلی روستا و اعطای تسهیلات بانکی، گام اول توسعه روستا را برداشته و روستاییان را تشویق می کند تا با سرمایه های خودشان در پیشرفت و آبادانی زادگاهشان سهیم باشند.
وی ایجاد فضای مسکونی در روستاها را لازمه مهاجرت معکوس به روستاها و افزایش جمعیت دانست و یادآوری کرد: روستاها کانون تولید و رونق اقتصادی هستند و باید برای جلوگیری از مهاجرت نیروی کار موجود در آن ها، بسترهای لازم برای توسعه روستا فراهم شود.
سروری، با بیان اینکه در بازنگری طرح های هادی به موضوع امنیت غذایی اهمیت داده می شود، افزود: بحث امنیت غذایی همواره مورد تاکید است و برای حفظ اراضی باغی و کشاورزی، فقط زمین هایی به محدوده اضافه می شود که خدشه ای به روند تولید محصولات کشاورزی و باغی وارد نکند.
آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.

منبع: ایرنا