به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در دیدار با مدیرکل صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که پتانسیل‌های شهرستان اهر نیاز به معرفی در رسانه ملی دارد، اظهار داشت: بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری، شیورداغی، ییلاقات، پارک جنگلی فندقلو و … از جمله ظرفیت‌های شهرستان اهر محسوب می‌شود.

فرماندار اهر، هنر ورنی‌بافی را از دیگر پتانسیل‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: اهر به‌عنوان شهر ملی ورنی در کشور ثبت شده و اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی اقدامات لازم را برای ثبت اهر به‌عنوان شهر جهانی ورنی پیگیری می‌کند.

وی، خواستار معرفی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد شهرستان اهر در قالب برنامه‌ها و مستند در شبکه استانی سهند شد و گفت: تبدیل شهرستان اهر از مسیر گردشگری به هدف گردشگری از اولویت‌های ماست، در این راستا به همکاری صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی نیاز داریم.

غنی‌زاده در ادامه بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مناطق روستایی شهرستان اهر در پوشش شبکه‌های تلویزیونی تأکید کرد و یادآور شد: در برخی روستاهای شهرستان اهر از جمله خلفیان، ساری‌سولی، رشت‌آباد قدیم، زگلیک‌علیا و بخشی از دهستان ورگهان هیچ‌گونه دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی ندارند، لذا درخواست داریم تا با شناسایی و رفع نقاط کور آنتن صداوسیما به مطالبه‌ی روستائیان جامعه عمل پوشانده شود.

فرماندار اهر با قدردانی از تلاش‌های خبرنگار صداوسیما برای پوشش اخبار شهرستان اهر گفت: نماینده صداوسیما در این شهرستان با وجود محدودیت در حوزه تجهیزات، در ارسال اخبار و گزارش‌ها از اقدامات نهادها و دولت و پیگیری مطالبات مردم عملکرد قابل‌قبولی دارد، لذا برای تأمین تجهیزات مورد نیاز جهت تقویت خبرنگار صداوسیما از مدیرکل صداوسیما مرکز استان درخواست مساعدت داریم.