به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدمحمدحسین بلاغی در دیدار با فرماندار شهرستان اهر بابیان اقدامات زیربنایی برای تقویت فرهنگ و هنر و هویت فرهنگی را در آذربایجان‌شرقی شروع می‌کنیم، اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که شهرستان اهر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به قطبیت می‌رسد و می‌دانم با حضور دکتر غنی‌زاده در شهرستان اهر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری گسترش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به مطالبه‌ی فرماندار اهر مبنی‌بر تأمین اعتبار برای برگزاری جشنواره عکس ارسباران گفت: قطعاً اجازه نخواهیم داد تا جشنواره عکس ارسباران راکد بماند، از این‌رو بنا یه پیگیری فرماندار اهر، برای برگزاری جشنواره عکس ارسباران در سال آینده اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی پیش‌بینی و اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود، یادآور شد: سال ۱۴۰۲ از نظر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، شهرستان اهر به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود و این شهرستان میزبان جشنواره‌هایی همچون تئاتر کوتاه، عکس سال ارسباران و عاشیقلار خواهد بود.

بلاغی از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز رشد هنر در شهرستان اهر خبر داد و گفت: طبق هماهنگی با فرماندار اهر، اجرای برنامه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تأسیس مرکز رشد هنر از جمله زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است که در شهرستان اهر جزو اولویت‌های اصلی ماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ترویج هنر انقلاب و متعهد در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: ترویج هنر انقلابی و هنر متعهد از دیگر اهداف ماست، قصد داریم فرهنگ و هنر به دست هنرمندان مدیریت و تقویت شود.