اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 71090
چهارشنبه - 5 بهمن 1401 - 13:22
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌ شرقی:

شهرستان اهر به قطبیت در حوزه فرهنگ و هنر می رسد/ مرکز رشد هنر در اهر ایجاد می شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌ شرقی از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز رشد هنر در شهرستان اهر خبر داد.

شهرستان اهر به قطبیت در حوزه فرهنگ و هنر می رسد/ مرکز رشد هنر در اهر ایجاد می شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدمحمدحسین بلاغی در دیدار با فرماندار شهرستان اهر بابیان اقدامات زیربنایی برای تقویت فرهنگ و هنر و هویت فرهنگی را در آذربایجان‌شرقی شروع می‌کنیم، اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که شهرستان اهر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به قطبیت می‌رسد و می‌دانم با حضور دکتر غنی‌زاده در شهرستان اهر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری گسترش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به مطالبه‌ی فرماندار اهر مبنی‌بر تأمین اعتبار برای برگزاری جشنواره عکس ارسباران گفت: قطعاً اجازه نخواهیم داد تا جشنواره عکس ارسباران راکد بماند، از این‌رو بنا یه پیگیری فرماندار اهر، برای برگزاری جشنواره عکس ارسباران در سال آینده اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی پیش‌بینی و اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود، یادآور شد: سال ۱۴۰۲ از نظر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، شهرستان اهر به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود و این شهرستان میزبان جشنواره‌هایی همچون تئاتر کوتاه، عکس سال ارسباران و عاشیقلار خواهد بود.

بلاغی از برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز رشد هنر در شهرستان اهر خبر داد و گفت: طبق هماهنگی با فرماندار اهر، اجرای برنامه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان اهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تأسیس مرکز رشد هنر از جمله زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است که در شهرستان اهر جزو اولویت‌های اصلی ماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ترویج هنر انقلاب و متعهد در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: ترویج هنر انقلابی و هنر متعهد از دیگر اهداف ماست، قصد داریم فرهنگ و هنر به دست هنرمندان مدیریت و تقویت شود.