به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران شاخص‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در شهرستان و منطقه است، اظهار داشت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران حاصل تلاش و کوشش هنرمندان اهری بوده که پس از سال‌ها مطالبه‌گری و پیگیری، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

فرماندار اهر، تأسیس دبیرخانه دائمی و تصویب اعتبار ثابت برای تداوم جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را از مطالبات مردم و هنرمندان اهری عنوان کرد و گفت: بِرَندسازی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران و تداوم این جشنواره اصلی‌ترین مطالبه‌ی عمومی در حوزه فرهنگی و هنری است.

وی بابیان این‌که شهرستان اهر دارای هنرمندان عکاس و مقام‌آور در سطح استان است، تصریح کرد: بیشترین افتخارآفرینی در حوزه عکاسی متعلق به عکاسان شهرستان اهر است که در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی مقام‌های نخست را کسب می‌کنند، درخواست و مطالبه‌ی این هنرمندان تداوم جشنواره عکس سال ارسباران است که به دلیل نبود اعتبار راکد مانده؛ لذا تخصیص اعتبار جهت برگزاری جشنواره عکس سال ارسباران می‌تواند حمایت از هنرمندان را در عمل نشان دهد.

غنی‌زاده خواستار برگزاری جشنواره شب شعر در شهرستان اهر و ثبت آثار شعرا از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد و گفت: شهرستان اهر شعرایی با سروده‌های بی‌نظیر دارد که متأسفانه گمنام مانده‌اند، وقتی هنرمندان ادبی که حتی شاید آثار تولیدی آن‌ها نظیر نداشته باشد مورد بی‌توجهی قرار گیرند در حقیقت سرمایه اجتماعی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان از بین می‌رود.

فرماندار اهر با قدردانی از برگزاری همایش عاشیقلار آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر گفت: همان‌طور که وعده داده‌اید، هنرمندان موسیقی عاشیقی منتظر برگزاری همایش بین‌المللی عاشیقلار در شهرستان اهر خواهند بود که طبق گزارشات رسیده، طرح جشنواره بین‌المللی عاشیقلار جهت اخذ مجوز و اعتبار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع شده است.

وی با تأکید بر این‌که شهرستان اهر ظرفیت داشتن مرکز رشد هنر را دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی مشترک برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، ایجاد مرکز رشد در شهرستان اهر از دیگر مطالبات اهالی فرهنگ و هنر است.