به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ایرلاین‌ها در روزهای گذشته قیمت بلیت هواپیما را بدون دریافت تاییدیه نهایی سازمان‌های مسئول افزایش داده و معتقدند این کار در راستای آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه صورت گرفته؛  اما رئیس سازمان هواپیمایی با وجود اینکه یک ماه پیش گفته بود افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار است، می‌گوید شرکت‌ها باید صبر کنند تا زمانی که افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.
با وجود این پس از اظهار نظرهای متعدد از سوی سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی، امروز معاون دادستان تهران گفت افزایش قیمتی که از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد مورد تأیید ستاد تنظیم بازار نیست و این اضافه دریافتی حتما باید به مردم و به مسافرین برگردانده شود.

شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌ها را به قبل از افزایش قیمت برگرداندند
در این راستا مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه دستور نرخ دادستانی این بود که نرخ‌ها به نرخ قبلی برگردد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی طبق دستور دادستان، نرخ‌ها را به قبل از افزایش قیمت برگرداندند.
وی خاطرنشان کرد: ما چند ماه است که منتظر ابلاغ ستاد تنظیم بازار هستیم و هنوز خبری نشده است؛ با وجود این در حال حاضر ایرلاین‌ها در شرایط سختی قرار دارند و اگر قیمت‌ها تغییر نکند، ایمنی پروازها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ضمن اینکه باعث زمین‌گیری بیشتر هواپیماهای کشور خواهد شد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به اینکه نحوه بازگشت هزینه‌ها به مردم به‌چه صورت خواهد بود، گفت: شرکت‌ها باید با مسافران هماهنگی کرده و هزینه‌های اضافی را برگردانند.

منبع: ایسنا