نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت که حدود ۳ سال پیش کارخانه آهک هیدراته اهر را کلنگ‌زنی کرد ولی این کلنگ‌زنی نتیجه‌ای برای شهرستان اهر نداشت.

 

به گزارش اهرنیوز به نقل از تسنیم، بیت‌الله عبدالهی در دومین جلسه شورای اداری شهرستان اهر اظهار داشت: بنده یکی از موانع توسعه منطقه ارسباران و شهرستان اهر را عدم اتمام بزرگراه اهر – تبریز می‌دانم در حالی‌ که حدود ۱۰ سال از آغاز این بزرگراه می‌گذرد ولی متأسفانه تاکنون شاهد پیشرفت در این پروژه ملی نبوده‌ایم و شخصی که می‌تواند در روند این بزرگراه مؤثر واقع شوند نماینده مجلس است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه در راستای تسریع در روند احداث بزرگراه اهر – تبریز دو بار با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرده‌ام، افزود: اتمام این بزرگراه تنها به وزارت راه و شهرسازی مربوط نیست بلکه بخشی از آن به سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبارات موردنیاز مربوط است و بنده از هر دو کانال پیگیر موضوع هستم.

وی ادامه داد: تخصیص ۱۰ هزار تن قیر رایگان بر مبنای آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی و شهری بوده و ارتباطی با بزرگراه اهر – تبریز ندارد درحالی‌که غیر از این بزرگراه آسفالت راه‌های روستایی در اولویت کاری بنده قرار دارد.

عبدالهی از آغاز آسفالت‌ریزی بخشی از بزرگراه اهر – تبریز از نیمه دوم مردادماه خبر داد، گفت: طبق قول‌هایی که مسئولان امر داده‌اند بخشی از بزرگراه اهر – تبریز که آماده آسفالت‌ریزی بوده از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود و بر این اساس امسال ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه آسفالت‌ریزی می‌شود در حالی‌ که مسئولان از این قول‌ها زیاد می‌دهند ولی نتیجه کمتری مشاهده می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه مشکلات اجتماعی معدن مس انجرد با همراهی مسئولین رفع و عملیات اجرایی در این معدن آغاز شده است، اظهار کرد: اگر شرکت مس علاقه‌ای به احداث کارخانه آهک هیدراته نداشته باشد سرمایه‌گذار بخش خصوص معدن مس انجرد برای احداث این کارخانه علاقه‌مند‌است و می‌توان این پروژه را به سرمایه‌گذار واگذار کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت که حدود ۳ سال پیش کارخانه آهک هیدراته اهر را کلنگ زنی کرد ولی این کلنگ زنی نتیجه‌ای برای شهرستان اهر نداشت و شرکت مس در این زمینه قدمی برنداشته است در حالی‌ که شرکت مس با این کار کلنگ وزیر صنعت را بی‌نتیجه می‌کند و از طرفی قرار بود در این کارخانه ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود.

عبدالهی با تأکید بر اینکه رقم سرمایه‌گذاری در کارخانه آهک هیدراته برابر اعتبارات ۱۰ سال شهرستان اهر است، ابراز داشت: یکی از موانع توسعه برخی از ادارات بوده که حتی حوصله پاسخگویی به مردم را نیز ندارند و اگر این ادارات وجود نداشتند کشور بیش از این توسعه‌یافته می‌شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: در تأمین آب بخش کشاورزی با مشکل جدی روبه‌رو هستیم و اکنون کشاورزان برای تأمین آب‌دست به دامان مسئولان می‌شوند به‌طوری‌که فعلاً سد ستارخان شهرستان اهر ۳۶ میلیون متر کعب آب ذخیره‌شده دارد باید بگوییم که آقایان مسئول اگر سد ستارخان آب دارد در اختیار مردم قرار دهید و اگر آب ندارد اعلام کنید، چرا باید بر سر چیزی که حق مردم است منت بگذارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اساسی کشور در بخش آب است، تصریح کرد: با احداث سد حاجیلار مشکل تأمین آب معدن مس سونگون رفع می‌شود و علاوه بر آن آب موردنیاز معدن مس انجرد شهرستان اهر از طریق همین سد تأمین خواهد شد.

عبدالهی با انتقاد از اینکه قانع کردن کشاورزان برای صرفه‌جویی در مصرف ارباب بودن و ریاست را نمی‌پذیرد، گفت: اجرای آبیاری تحت‌فشار توسط کشاورزان نیاز به رئیس بودن و اربابی را ندارد بلکه باید کشاورزان را قانع کنیم تا بدانند در صورت اینکه از این سیستم استفاده نکنند شاید در آینده با مشکلات جدی در حوزه آب روبه‌رو شویم.

انتهای پیام/