به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بازدید از طرح جهاد آبرسانی به قشلاقات کلیبر و خداآفرین در خصوص عملیات اجرایی این طرح گفت: شرکت آب وفاضلاب استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) عملیات اجرایی این طرح را آغاز کرده اند که بحمدلله از پیشرفت خوبی برخوردار است.

ذاکری افزود: با گزارشی که از روند پیشرفت این پروژه‌ها ارائه شد، طرح جهاد آبرسانی در کلیبر و خداآفرین دارای بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۰ روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از محاسن اجرای این طرح این است که برخی از روستا‌های این ۲ شهرستان که در طول سال به صورت مقطعی دارای آب آشامیدنی بودند، از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گفت: در مجتمع آبرسانی قشلاقات کلیبر و خداآفرین ۱۲ مخزن با حجم ۵۷۳۰ مترمکعب، ۵ مخزن با ظرفیت ۳۸۰ لیتر در ثانیه، خطوط انتقال به طول ۶۴ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۲۵ کیلومتر اجرا خواهد شد.

خانی افزود: ۱۶ روستا با ۹۶۳ خانوار در مجموع با ۳۶۴۷ نفر جمعیت با قابلیت افزایش به ۶۸ روستا تحت پوشش این طرح  قرارخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح لوله گذاری خط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر، احداث ۲ مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و آرماتوربندی و بتن ریزی کف و دیوار، یک باب مخزن ۲ هزار متر مکعبی شاه ولی، آرماتوربندی و بتن ریزی دیوار‌های مخزن ۲ هزار مترمکعبی آبش احمد، ۲ باب ایستگاه پمپاژ در  حال اجرا، جزء فعالیت‌های انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع عادلانه خدمات محرومیت‌زدایی گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اعتبارات استانی این قرارگاه در استان مربوط به فاز نخست طرح آبرسانی ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است.

خانی اضافه کرد: این طرحها که در بهمن سال گذشته در منطقه خداآفرین کلنگ‌زنی شد ۱۱ هزار و ۸۱۰ خانوار با جمعیت ۳۷ هزار و ۲۸۳ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستا‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: این طرح‌ها که در پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است  و ما در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت آب و فاضلاب استان از ظرفیت همه نهاد‌های مردمی، استفاده خواهیم کرد، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام طرح‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما