به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه شورای نظارت بر نامگذاری اماکن، میادین و خیابان‌های شهرستان اهر با اشاره به این‌که نحوه نامگذاری برخی خیابان‌ها برای شهروندان اهری و حتی میهمان گمراه‌کننده است، اظهار داشت: متأسفانه نحوه نامگذاری برخی خیابان‌ها به گونه‌ای است برای یک خیابان و امتداد آن نام‌های مختلفی را انتخاب کرده‌اند.

فرماندار اهر افزود: معمولاً برای جلوگیری از دوگانگی و تکرار نام‌گذاری‌ها، صرفاً به شناخت اهری‌ها از نام خیابان‌ها و معابر بسنده نکنیم بلکه باید نحوه نام‌گذاری‌ها طوری باشد که میهمانان و افراد غیربومی نیز بتوانند به راحتی مسیریابی کنند.

وی بر لزوم برگزاری جلسات شورای نام‌گذاری به‌صورت شش ماهه از سوی شورای اسلامی شهر اهر تأکید کرد و گفت: شهروندان اهری که متقاضی نام‌گذاری برای معابر و کوچه‌ها هستند از عدم برگزاری جلسات شورای نام‌گذاری گلایه می‌کنند، از این‌رو به رئیس شورای شهر توصیه می‌کنیم تا جلسات این شورا را به‌صورت شش ماهه برگزار کند.

غنی‌زاده بابیان این‌که استفاده از اسامی مفاخر و شهدا در نام‌گذاری معابر آن‌چنان چشمگیر نیست، یادآور شد: بسیاری از معابر عمومی و خیابان‌های فرعی در شهر اهر وجود دارد که هنوز نام‌گذاری نشده‌اند.

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: در بررسی‌های میدانی، نام‌گذاری غیراصولی برخی معابر تامل‌برانگیز است، به‌طوری‌که در شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری در نتیجه عدم پاسخ به مطالبات مردم، شاهد نام‌گذاری کوچه‌ها از سوی شهروندان اهری هستیم.

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اهر از آخرین وضعیت نام‌گذاری‌ها و درخواست‌های شهروندان اهری برای نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌هایی که هنوز نام‌گذاری نشده‌اند گزارشی ارائه کردند.