به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی شهرستان گفت: تنها خلاء این شهرستان در اسکان مسافران نوروزی، نبود هتل است که در این راستا معدن انجرد در جهت انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود، هتل پنج ستاره در این شهرستان احداث می‌کند و با تکمیل آن حداقل زیرساخت اقامتی در خورشان مسافران و گردشگران فراهم می شود.

فرماندار اهر با بیان اینکه پیش بینی می شود آمار مسافران ورودی به این شهرستان در ایام نوروز امسال ۲۵ درصد افزایش یابد، گفت: لازم است تمامی ادارات، امکانات خدماتی و رفاهی خود را برای پذیرایی از مسافران نوروزی در این روزها آماده کنند.

غنی زاده، با اشاره به تشکیل گروه نظارتی بر مراکز خدماتی از جمله اقامتگاه‌ها، مسافرخانه ها، میهمان پذیرها و جایگاه‌های سوخت در ایام نوروز در این شهرستان، ادامه داد: وظیفه مسوولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در ستاد خدمات سفر مشخص است بنابراین انتظار می رود نسبت به فراهم‌سازی مقدمات خدمات سفرهای نوروزی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی یادآوری کرد: شهرداری اهر نیز با تزئین سفره هفت سین، پاکسازی ورودی‌های شهر، رنگ‌آمیزی جداول، اصلاح روشنایی معابر تابلوهای راهنمایی و رانندگی سطح شهر و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی برای استقبال از عید نوروز آماده شود.

فرماندار اهر، با بیان اینکه اداره راهداری نیز نسبت به رفع نواقص جاده‌های اصلی اعم از تابلوها و آسفالت اقدام کند، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده به ستاد خدمات سفر شهرستان اهر هستند.

غنی زاده، افزود: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی، شهرستان اهر میزبان مسافران می‌شود و به تبع آن تقاضای نان افزایش می‌یابد بنابراین کارگروه آرد و نان باید برای افزایش سهمیه آرد و پخت نان برنامه‌ریزی کند.

وی خواستار برنامه‌ریزی ادارات ذیربط برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در تعطیلات نوروزی شد و اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در تعطیلات نوروزی به منظور ایجاد شور و نشاط، حداقل برای برگزاری جشنواره یا برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی کند.