به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی نوید پس از نشستی با سرمایه‌گذاران ایران و چین در طرح شرکت ذوب سیلیس راه ابریشم نوین ارس از صدور جواز تاسیس واحد تولید انواع سیلیکون جامد گرید متالورژی  در این منطقه خبر داد و گفت: این واحد تولیدی در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این واحد برای ۳۹۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد شد افزود: در ماه‌های اخیر زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح تخصیص یافته و جواز تاسیس آن صادر شده است و در روز‌های آتی عملیات اجرایی و احداث آن آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی از زمان تاسیس این منطقه آزاد تاکنون انجام شده است.

 منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در مناطق آزاد تجاری تسهیلات ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران در سرزمین اصلی پرداخت می‌شود که به طور معمول شامل تخفیف مالیاتی و در اختیار دادن زمین است.

در ۲ بخش صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه‌ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما