به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید جواد ساداتی‌نژاد روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به گفت و گوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور اظهار داشت: از امروز طرح «فجر تا فطر» با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح ۳۴ قلم کالا که جزو کالاهای اساسی و مصرفی مردم است، با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصد عرضه می شود تا بازار مصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان با آرامش و قیمت های متعادل همراه باشد.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب کاهش قیمت‌ها و تثبیت قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان و ایام عید می شود، ابراز امیدواری کرد که سایر فروشگاه‌های کشور هم با این طرح همراهی کنند و بتوانند آرامشی در حوزه بازار ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از متولیان فروشگاههای زنجیره ای و تولیدکنندگانی که با دولت برای اجرای این طرح همکاری دارند، اظهار داشتک برخی شرکت های تولیدی قیمت کالاهای خود را کاهش دادند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با سود صفر درصد کالاهای اساسی در این طرح مشارکت کردند.

ساداتی‌نژاد درباره وضعیت خرید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و واردات آن به بنادر گفت: در زمینه کالاهای اساسی مشکل و کمبودی در کشور نداریم این کالاها با تمهیداتی که از ابتدای سال شده است وارد بنادر شده و تخلیه شده‌اند.

وی ادامه داد: البته در محدوده‌های زمانی در تامین ارز ما تاخیر داشتیم اما شرایط، در حال حاضر شرایط خوبی است و تخلیه از بنادر صورت می‌گیرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ایام پیش رو در عید فرآورده‌ها مانند مرغ و گوشت منجمد مشکلی نداریم در مورد نهادهای دامی ذخایر کشور وضعیت بسیار خوبی را دارد و مشکلی از این بابت در ایام پیش رو نداریم.

منبع: تسنیم