به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی گفت: این میزان اشتغال گامی برای تامین معیشت خانواده زندانیان است که می‌تواند جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و جرائم را بگیرد.

وی از آمادگی کامل دادگستری آذربایجان شرقی در خصوص ایجاد اشتغال بیشتر در زندان‌ها توسط صنعتگران و خیّران خبر داد و اظهار کرد: هدف اصلی از زندانی شدن، اصلاح و تربیت فرد خاطی است که همه باید در این مسیر حرکت کنیم.

خلیل اللهی از خیران استان به ویژه نیکوکاران حوزه صنعت و معدن برای رونق تولید و اشتغال قدردانی کرد و گفت: صنعتگران آذربایجان با فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان و تولید کالا، از وقوع جرائم ناشی از بیکاری و افزایش جمعیت کیفری پیشگیری می‌کنند که این موضوع در شرایط کنونی اقتصادی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه زندان جای مناسبی برای زندانیان جرائم غیرعمد نیست و موجب آسیب به خانواده این دسته از زندانیان می‌شود، از کسانی که در برهه‌های مختلف برای جلب مشارکت عمومی به منظور آزادسازی زندانیان در قالب ستاد دیه استان همکاری می‌کنند قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار کرد: با وجود نیروی کارآمد متخصص در زندانها، نیازمند فضای فیزیکی متناسب به ویژه در زندان تبریز برای اصلاح و تربیت مددجویان هستیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما