به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، این طرح‌ها در شهرها و روستاهای بستان آباد، تیکمه داش از توابع شهرستان میانه، بناب، جلفا، چاراویماق، خداآفرین، کلیبر، مراغه، ملکان، هریس، هشترود و هوراند به بهره برداری رسیده و تحویل مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم نمادین واگذری کلید تعدادی از خانه های مددجوئی با بیان اینکه این مجموعه برای خانه دار شدن مددجویان بهزیستی تمام توان خود را به کار گرفته است، گفت: تامین مسکن در کنار ایجاد اشتغال جزو اولویت های اصلی و محوری بهزیستی است.

فرگل صحاف اظهار داشت: مسکن مددجویان بهزیستی در قالب تفاهم نامه های همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مساعدت های اداره کل، آورده های شخصی، کمک هزینه های ایتام، کمک های مربوط به قرارگاه خاتم الانبیاء و تسهیلات کم بهره بهزیستی و نیز کمک های بلاعوض تهیه و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه های مختلف اداره کل بهزیستی آذربایجان در دهه فجر امسال، اعلام کرد: در این دهه تعداد ۳۸ عنوان پروژه عمرانی، خدماتی و توان بخشی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان آماده بهره برداری است که برای آنها حدود ۱۴ میلیارد تومان از متابع ملی و استانی هزینه شده است.

صحاف یکی از مهمترین طرح های آماده افتتاح بهزیستی آذربایجان شرقی را مربوط به بهره برداری از مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند اعلام و اضافه کرد: این مرکز برای خدمات رسانی به اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی راه اندازی شده است که برای ساخت و تجهیز آن علاوه بر بهزیستی از کمک های شهرداری سهند نیز استفاده شده است.

وی هزینه ساخت و تجهیز مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند را ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

صحاف بهره برداری از ساختمان جدید و مناسب سازی شده بهزیستی شهرستان شبستر، مرکز پیش دبستانی تبریز، کارگاه تولید کفش چرم و تولیدی مانتو در تبریز، افتتاح مرکز روانی در خسروشهر، افتتاح خانه ذهنی دورنالار و محل جدید سالمندان محبت در تبریز، خانه بازی کودکان در مراغه، مرکز پیشگیری و کاهش آسیب های احتماعی در هوراند را از جمله طرح های اماده بهره برداری در دهه فجر امسال بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی برگزاری جشن تکریم خانواده و تحکیم سازش، برگزاری تورهای رسانه ای، نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی بانوان و نوجوانان، برگزاری جشن ویژه سمن ها و موسسات کارآفرینان، جشن های دهه فجر در مراکز نگهداری شبانه روزی و گفتمان های انقلاب اسلامی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای مددجویان امور اجتماعی را از دیگر برنامه های بهزیستی آذربایجان شرقی در دهه فجر برشمرد.

بهزیستی آذربایجان شرقی با ۸۹ هزار و ۱۷۸ نفر مستمری بگیر و ۱۸۰ نوع فعالیت با تعداد ۷۶۰ نفر پرسنل بزرگترین نهاد حمایتی از اقشار آسیب پذیر است.

منبع: ایرنا