به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس دباغ روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در ۲ سال گذشته معوقات ما سنگین‌تر از گذشته شده و اگر این معوقات پرداخت شود کمیت و کیفیت خدمات نیز افزایش می‌یابد؛ البته به دلیل حمایت از اشتغال و عدم تعطیلی واحدهای تولیدی و نیز عدم ایجاد مشکل در برخی دستگاه های دولتی تاکنون تعامل کرده ایم و بابت بدهی هیچ خدمتی را از هیچ کدام از بیمه گذاران قطع نکرده ایم.

وی با مقایسه کم و کیف خدمات تامین اجتماعی با قبل از انقلاب، گفت: در سال ۱۳۵۷، هشت شعبه تامین اجتماعی در استان فعال بود که هم اکنون به ۲۸ شعبه افزایش یافته است، همچنین تعداد بیمه شدگان از ۹۲ هزار نفر به ۷۴۰ هزار نفر و تعداد بازنشسته ها از ۹ هزار نفر به ۲۱۷ هزار نفر رسیده است.

افزایش سه درصدی بیمه شدگان اجباری نشانه رشد اشتغال در آذربایجان شرقی است

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد سه درصدی بیمه شدگان اجباری استان با بیان اینکه این امر نشانگر افزایش اشتغال مثبت است، افزود: با اجرای طرح فراگیر بیمه خانواده ایران، تاکنون ۴۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

دباغ، در راستای عمل به شعار سال ، «تولید، اشتغال و دانش بنیان» خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل امور شرکت های دانش بنیان، شعبه چهار تامین اجتماعی تبریز برای رسیدگی به امور تمام شرکت های دانش بنیان تعیین شده است، همچنین تعامل گسترده ای با ستاد تسهیل داریم که در این زمینه نیز بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی ۳۴ واحد تولیدی مشکل دار را با قسط بندی و امهال حل کرده ایم.

وی از کاهش رسیدگی به مشکلات کارفرمایی از ۹۰ روز به ۴۵ روز خبر داد و گفت: اکنون پرونده در نوبت رسیدگی نداریم و مدت انتظار به صفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای دولت الکترونیک در این مجموعه از افزایش ۳۰ خدمت غیرحضوری به ۴۲ خدمت خبر داد و خاطرنشان کرد: قریب به ۵۰ هزار خدمت غیرحضوری در طول یک سال در استان انجام داده ایم که از فواید این اقدام می توان به کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در وقت اشاره کرد.

بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی رایگان بستری می شوند

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از اجرای طرح بستری رایگان بیماران بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی خبر داد و گفت: ۲ بیمارستان و ۱۵ درمانگاه ملکی حدود ۵۵ درصد جعیت استان را تحت پوشش قرار داه است.

سیدحسن سیدی عملکرد هزینه های مدیریت درمان در ۹ ماهه امسال را یک هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: ۸۳۵ میلیارد تومان از آن مربوط به هزینه درمان مراکز طرف قرارداد می باشد.

وی بودجه مصوب ۱۴۰۱ مدیریت درمان آذربایجان شرقی را معادل ۲ هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان از آن مربوط به هزینه درمان مراکز طرف قرارداد است.

سیدی از کسب رتبه اول کشوری رضایت مندی بیماران بستری در سال جاری خبر داد و افزود: ارتقا هتلینگ بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز، اجرای طرح بستری رایگان بیماران در شهرهای بدون مراکز بستری تامین اجتماعی، اجرای سیستم اعزام بیمار به مراکز و ارجاع به مراکز ملکی از جمله خدمات سازمان به بیمه گذاران است.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه کمی مراکز درمانی در استان، خاطرنشان کرد: تصویب احداث بیمارستان جدید در محل فعلی بیمارستان ۲۹ بهمن، احداث درمانگاه در بناب، هریس و بستان آباد و تکمیل درمانگاه کلیبر تا پایان سال از جمله اقدامات در دست اجرا می باشد.

منبع: ایرنا