به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خانه ورزش روستا‌های اورنگ و آذغان، آسفالت‌ریزی معابر ۵ روستا به طول ۱۶۵۰۰ مترمربع، سیستم روشنایی گردنه‌ی سامبران در جاده اهر – کلیبر و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی در روستا‌های شهرستان اهر با مجموع بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

۱۱۷ کیلومتر راه روستایی در ۱۱ شهرستان آذربایجان شرقی از طریق ویدئو کنفرانس با دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. برای ساخت این میزان راه در قالب ۲۷ طرح، ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

در مراغه طرح‌های مقاوم سازی ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی، مقاوم سازی ۱۰۰ خانه مددجویان کمیته امداد، مرکز جامع سلامت روستای طالبخان، بخش جراحی قلب و icu این بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه به بهره برداری رسید.اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

آبرسانی به قشلاقات نواسر هوراند با هزینه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و ۶۸ خانوار این منطقه از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
در بستان آباد طرح هادی روستای سقین سرا با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

۱۸طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان عجب‌شیر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل آسفالت ریزی معابر شهری عجب‌شیر، تعویض ساماندهی و زیباسازی ورودی شهر از سمت بناب، خدمات رفاهی در پارک ساحلی شهر عجب‌شیر، سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید رجایی شهر و طرح‌های مخابراتی و برقرسانی بود.

در کلیبر اصلاح خطوط برق و مخابرات، یک باب مدرسه، آسفالت معابر شهری و روستایی، ایستگاه هیدرومتری الکترونیک آب و گازرسانی به یک روستا در مجموع با ۲۰میلیارد تومان هزینه مورد بهره برداری قرار گرفت.

از آسفالت خیابان ساحلی روستای آغجه دیزج به طول یک کیلومتر با ۵۵ میلیارد ریال در ملکان بهره برداری شد.

اهالی روستا‌های باش خلج و ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود هم شاهد افتتاح طرح‌های زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت ریزی با هزینه ۱۴ میلیارد ریال بودند.

در هریس آشپزخانه، سالن غذاخوری، سرویس بهداشتی و حمام خوابگاه شبانه روزی سرند خواجه افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما