اخبار ایران و جهان » فناوری
کد خبر : 71673
پنجشنبه - 20 بهمن 1401 - 16:46
وزیر ارتباطات:

دسترسی به سایت های تحریمی ممکن شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد سرویسی خبر داد که امکان دسترسی به تمام سایت‌هایی را که کاربران ایرانی را تحریم کرده اند، با حداکثر سرعت فراهم می‌کند.

دسترسی به سایت های تحریمی ممکن شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عیسی زارع‌پور گفت: پیشتر وعده‌‍ داده بودیم که مشکل برنامه‌نویسان و کسانی که در دسترسی به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند، رفع خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات  در ادامه گفت: تعداد زیادی از سایت‌ها یعنی حدود چند ده هزار سایت و خدمت، مردم ما را تحریم و در واقع ما را فیلتر کرده‌اند.

زارع‌پور اضافه کرد: بسیاری از این ابزار‌ها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه‌نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و کاربران در شرایط فعلی برای دسترسی به آن‌ها و به دلیل اینکه برای سرویس‌دهنده‌ها آی‌پی ایران مشخص نباشد که مورد تحریم واقع شوند، از ابزار‌های فیلترشکن استفاده می‌کنند که هم امنیت سامانه‌هایشان را به خطر می‌اندازد و هم سرعت دسترسی آن‌ها را کُند می‌کند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه‌اندازی شده که امکان دسترسی به تمام این سایت‌های تحریمی را برای اقشاری که از آن‌ها استفاده می‌کنند با حداکثر سرعت فراهم کرده است.

زارع پور گفت: این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳ نقطه آنلاین (۴۰۳.online) در دسترس قرار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون امکان دسترسی ۲۰۰ سرویس پرکاربرد را فراهم کرده‌ایم و هر سرویس دیگری که تحریمی باشد و کاربران و مردم عزیزمان به آن احتیاج داشته باشند کافی است که در این سرویس ثبت کنند، در خواست آنان به سرعت بررسی و به لیست اضافه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با این کار، ما نیاز به فیلترشکن را که باعث کُندی سرعت می‌شود، برای قشر زیادی از برنامه‌نویسان و کاربران حرفه‌ای اینترنت برطرف کرده‌ایم و روز به روز بر کیفیت این خدمت و سرویس جدید اضافه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما