به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین اکرمی وش روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان شرقی وجود دارد، اظهار کرد: در روستاهای استان در قالب طرح هادی و سایر طرح های بنیاد مسکن، جدول کشی، آسفالت ریزی، زیرسازی، پیاده رو سازی، پل، سیل بند، ساماندهی چشمه ها، نوسازی مساجد و ساماندهی معابر عمومی انجام می شود.
وی با بیان اینکه مطالعه طرح هادی در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است ، خاطرنشان کرد: در مطالعه طرح هادی افق ۱۰ ساله مد نظر قرار گرفته و توسعه روستا از نظر جمعیت و گسترش ساختمان ها در این بازه زمانی مورد توجه قرار می گیرد.
معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از بازنگری طرح هادی در ۱۰۹ روستای استان در سال جاری و برنامه ریزی این اداره کل برای بازنگری طرح هادی ۲۳۰ روستای استان خبر داد و افزود: طرح هادی بیشتر روستاهایی که شاهد رشد جمعیت یا مهاجرت معکوس بوده اند، مورد بازنگری قرار گرفته و نسبت به تسهیل توسعه روستاها اقدام می شود.
اکرمی وش با اشاره به همکاری بنیاد مسکن و دهیاری ها و شورای اسلامی روستاها در اجرای طرح هادی گفت: در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی در ۲۴۱ روستای استان انجام شده و برای اجرای آن ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی همچنین گفت: تاکنون برای ۸۵ درصد اماکن روستایی به تعداد ۲۳۴ هزار و ۳۲۴ جلد سند صادر شده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم ۳۲ هزار و ۵۰۰ ملک سند دریافت کرده اند.

آذربایجان شرقی با جمعیتی در حدود چهار میلیون نفر دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.

منبع: ایرنا