به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد احمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تایید تخلفات تعدادی از پزشکان استان در ارائه خدمات به بیماران، از اینکه آمار تخلفات از ابتدای امسال تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است، ابراز تاسف کرد.

 وی به افزایش ۱۷۰ درصدی تعداد تخلفات پزشکان از ابتدای امسال تاکنون بر اساس ارزیابی و انجام پایش‌های نظارتی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۵۴۶ مورد بازدید از مطب‌های پزشکی، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی صورت گرفته است که از این تعداد ۵۰۸ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجع مربوطه ارجاع داده شده است.

دکتر احمدیان اخذ حق ویزیت اضافه بر تعرفه‌های اعلامی، دریافت زیرمیزی، مطالبه سکه، ارز و ارز‌های دیجیتال را از جمله موارد تخلفاتی پزشکان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه سقف دریافتی و تعرفه‌های مربوط به خدمات پزشکی به طور کامل و شفاف از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدون و ابلاغ شده است، گفت: هر گونه قصور، تخطی و سرپیچی از قوانین در صنف پزشکان تخلف محسوب شده و در مراجع مربوطه توسط شاکیان قابلیت بررسی و رسیدگی دارد.

معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکیدکرد: هیچ پزشکی برای انجام امور درمانی نمی‌تواند وجه اضافی و خارج از تعرفه دریافت کند و ما به عنوان مدعی العموم هر گونه دریافتی پزشکان را توسط تیم‌های نظارتی به صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌کنیم و در این رابطه با هیچ فردی تعارف نداریم.
همچنین از برگزاری اولین جشنواره تولیدات هنری چهارشنبه سوری بدون خطر با محوریت کاهش آسیب‌های ناشی از چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تمهدیدات و برنامه‌هایی اعم از برگزاری جشنواره مسابقات ویژه برای کودکان و نوجوانان از طریق برنامه شاد و برنامه‌های ویژه دیگر برای کودکان که امسال به ریاست استانداری و مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با هماهنگی آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در حال اجرا است بتوان آمار فوتی و مصدومان را کاهش داده و چهارشنبه آخر سال شادی برای هموطنان فراهم کنیم.

دکتر احمدیان گفت: در سال ۱۳۹۹ یک نفر فوتی در مراسم چهارشنبه سوری ثبت شده بود که متاسفانه سال گذشته ۸ نفر در استان جان خود را در این حوادث از دست دادند، ۴۳۸ نفر مصدوم شدند که ۲۰۷ نفر از آنان آسیب چشمی و ۲۷ نفر دچار قطع عضو شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما