به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زهره ‌الهیان در ‌‌همایش جوانی جمعیت از جوانی جمعیت به عنوان یکی از اهداف کلان و مهم حال حاضر کشور یاد کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه طی سال‌های گذشته بارها تاکید داشته‌اند، چرا که شیب پیری جمعیت ایران از دیگر کشورها بالاتر است.
وی با تاکید بر لزوم جوانی جمعیت و ‌هم‌افزایی همه نهادهای دخیل در این امر تصریح کرد: زنگ خطر پیری جمعیت در کشور به صدا درآمده و نیاز است تا قبل از اینکه کار از کار بگذرد و دیر شود فکری برای رفع این خطر صورت گیرد.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر در پنج تا ۶ سال آینده اقدام اساسی در این زمینه صورت نگیرد فرصت از دست رفته و دچار پیری جمعیت شده و بحران‌های بسیاری دامن‌گیر کشور خواهد شد.
مظفرپور رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل هم از اجرای برنامه‌های تشویقی فرزند‌آوری خبر داد و افزود: این همایش با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی تک‌فرزندی ‌و عواقب سالمندی جمعیت‌ در کنار روش‌های نوین و تشخیص ناباروری برگزار شده تا بتوان راهکارهای منسجم و مناسبی در خصوص جوانی جمعیت اندیشید و در جامعه به اجرا درآورد.
طوسی مدیرکل بانوان و خانواده  استانداری مازندران نیز در این همایش به‌ رشد پایین جمعیتی در مازندران اشاره کرد و با تاکید بر لزوم فرزند‌آوری که یکی از تاکیدات دولت مردمی به شمار می‌آید افزود: ۴۵۰ هزار نفر در طرح غربالگری در استان مازندران مشارکت کردند.
وی با بیان اینکه توجه به سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه و تقویت نهاد خانواده از برنامه‌های محوری اداره کل بانوان و خانواده به شمار می‌آید.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران پیری جمعیت را یکی از موضوعات مهم اجتماعی در مازندران برشمرد و در ادامه گفت: مازندران از میانگین جدول رشد جمعیت جوان عقب  است و عدم توجه جوانان به ازدواج در نرخ باروری تاثیرگذاشته است.
وی یادآور شد: باید هزینه های ازدواج جوانان تسهیل شود.
همایش نمایشگاه جوانی جمعیت با مشارکت مراکز درمانی ؛ معاونت بهداشتی ؛ بنیاد مردمی جمعیت ؛ شهرداری و فرمانداری بابل برگزار شد.

منبع: تسنیم