به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدباقر هنربر اعلام کرد: بررسی‌های اولیه و شواهد موجود نشان می‌دهد که تخریب کامل منازل مسکونی حادثه دیروز در کوی اسلامی خیابان منظریه تبریز ناشی از انفجار مواد محترقه پر خطر بود.

هنربر ادامه داد: بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی همچنان ادامه دارد اخبار تکمیلی و متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

بامداد دیروز یکشنبه بیست و یک اسفندماه انفجار یک ساختمان مسکونی و تخریب سه ساختمان دیگر در تبریز ۷ کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت و بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی اطراف و چندین دستگاه خودرو هم در این حادثه آسیب دید.

با وجود هشدارهای مکرر پلیس و اورژانس و کارشناسان اجتماعی مبنی بر پرهیز از استفاده و انبار کردن مواد محترقه و بمب های دست ساز در روزهای پایانی سال متاسفانه شاهد روی دادن حوادث تلخ اینچنینی و جان باختن یا قطع عضو افرادی هستیم که یا خود عامل انفجار ترقه و مواد آتش زا هستند یا دیگران مورد آسیب و خسارت این افراد قرار می گیرند.

از طرفی هم با اینکه پلیس مقادیر زیادی مواد محترقه را در مناطق مختلف کشور و استان کشف، ضبط و توقیف می کند اما همچنان خیابانها و فروشگاهها در مناطق مختلف استان از فروشندگان مواد محترقه که آزادانه انواع و اقسام مواد آتش زای خطرناک را می فروشند پر است و برخورد جدی و موثر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی با برهم زنندگان نظم، امنیت و آرامش و سلامت جامعه ضروری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما