به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه استان در حوزه باسوادی به عنوان یکی از استان‌هایی که در مسائل فرهنگی همواره پیشتاز بوده است، اظهار کرد: شناسایی دقیق بی سوادان در این مسیر بسیار موثر خواهد بود.

وی شناسایی اسمی بی سوادان را از تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی استان خواستار شد.

مدیرکل دفتر دوره‌های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به سختی شناسایی اسمی بی سوادان، مشارکت دستگاه‌های انقلابی را در این زمینه راهگشا دانست.

احمد قنبرزاده با اشاره به فعالیت خوب آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته در زمینه سوادآموزی ادامه داد: انسداد مبادی بی سوادی در جلوگیری از افزایش درصد بی سوادی نقش مهم و اساسی دارد و باید ضمن فعالیت در حوزه سوادآموزی از بروز بی سوادی پیشگیری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از مشارکت و همدلی بین بخشی در استان گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیر فعالیت سوادآموزی در استان و شهرستان‌ها نقش اساسی در پیشبرد برنامه‌ها دارد و از این رو انتظار داریم فرمانداران به تشکیل فصلی آن در شهرستان‌ها اقدام کنند.

حجت الاسلام علی پوررادی با اشاره به اینکه تحقق اهداف سوادآموزی در گرو مشارکت همگانی است افزود: تفاهم نامه متعددی در کشور و استان بین دستگاه‌ها تنظیم شده است و تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان بر این است تا از تمام ظرفیت‌های برون سازمانی در رشد درصد باسوادی بهره ببرد.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تاکید بر ضرورت انسداد مبادی بی سوادی گفت: با افزایش پوشش تحصیلی در سال‌های گذشته، استان در زمینه جلوگیری از رشد بی سوادی گام‌های بزرگی برداشته است.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف سوادآموزی مانند طرح‌های آموزش اولیای بی سواد، آموزش عملی نماز یا نماز کلید بهشت، سوادآموزی در زندان، خواندن با خانواده و آموزش عملی نماز خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۰ هزار و ۷۶۹ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی جذب شده اند که از این تعداد پنج هزار و ۵۴۳ نفر از سواد خواندن و نوشتن برخوردار نبودند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما