به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بنابر توصیه سازمان دامپزشکی کشور مردم از خرید ماهی بیمار و بی‌حال با علایم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن، خودداری کنند.
امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: افراد برای خرید و نگه‌داری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.
اسدی گفت: مردم برای خرید ماهی قرمز شب عید از مراکز مجاز اقدام کرده و از خرید ماهی از دوره‌گردها و دست‌فروشان خودداری کنند.
به گفته او، افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت‌نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یک‌بار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده کنند.
بنابر توصیه سازمان دامپزشکی، مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علایم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: پس از انتقال به منزل، بلافاصله نسبت به تعویض آب ماهی اقدام شود و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده‌شده منتقل شوند؛ همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری‌شده، حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید، ظرف نگهداری ماهی آماده باشد و در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلرزدایی قرار داده شود.
اسدی گفت: در پایان نوروز، ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهرها رهاسازی نکنید و در محل‌های تعیین‌شده توسط شهرداری ماهی‌ها را رها کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما