اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 72630
چهارشنبه - 24 اسفند 1401 - 13:29
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

عرضه میوه شب عید در آذربایجان شرقی با ۱۰ درصد پایین تر از قیمت بازار

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: میوه شب عید در این استان شامل سیب و پرتقال به نرخ ۱۰ درصد پایین تر از قیمت کشف شده در بازار عرضه می‌شود.

عرضه میوه شب عید در آذربایجان شرقی با ۱۰ درصد پایین تر از قیمت بازار

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اکبر فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تامین میوه شب عید در سطح استان، اظهار کرد: به منظور ایجاد تعادل و تنظیم بازار، سیب به قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان و پرتقال به قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه عرضه میوه شب عید و کالاهای اساسی در استان آغاز شده است، اظهار کرد: قیمت گذاری این میوه ها از سوی کمیته راهبری تامین میوه شب عید و بر اساس کشف قیمت از بازار انجام شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی ۳۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب در استان برای عرضه در شب عید خریداری شده است و در ۴۵ محل در سطح استان شامل ۲۰ نقطه در تبریز و ۲۵ نقطه در شهرستان ها در قالب نمایشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی عرضه می شود.

فتحی، ادامه داد: در کنار عرضه میوه شب عید برای مردم، کالاهای اساسی دیگر مانند برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد نیز تا ۱۳ فروردین‌ در این مناطق عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد: در این محل ها، کالاها به قیمت دولتی یا با تخفیف عرضه می شود و مشکلی در سطح استان برای تامین کالاهای اساسی مورد نیار مردم وجود ندارد.

منبع: ایرنا