اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 72726
یکشنبه - 28 اسفند 1401 - 18:24

ایجاد بیش از ۵۸ هزار شغل در آذربایجان شرقی

در هفدهمین و آخرین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد: امسال ۱۲۸ درصد اشتغال پیش بینی شده استان محقق شد.

ایجاد بیش از ۵۸ هزار شغل در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست گفت: برنامه‌های اشتغال‌زایی در سال جدید هم باید با جدیت ادامه یابد و تلاش شود تا نتیجه این اقدامات منجر به اشتغال پایدار شود.

 عابدین خرّم با اشاره به محقق شدن تعهد اشتغال استان در این سال، گفت: با وجود اینکه امسال بانک‌ها از نظر منابع دچار مشکل بودند اما با همکاری و همدلی، عملکرد خوبی در حوزه اشتغال داشتند که نتیجه آن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف بود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات باید منجر به خودکفایی و اشتغال پایدار شود، افزود: مدیران دستگاه‌ها باید نحوه هزینه‌کرد این تسهیلات را رصد کنند تا در امور غیرمرتبط هزینه نشود.

خرّم اظهار داشت: در صورتی که هر یک از متقاضیان تسهیلات می‌توانند کسب‌وکار خود را توسعه دهند مجددا تسهیلاتی برای آنها فراهم شود و الگوسازی از نحوه فعالیت آنان جزو رسالت‌های کمیته اشتغال استان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به رشد شاخص‌های اقتصادی استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امسال رشد اقتصادی نزدیک به ۶ درصد را تجربه کردیم و به‌رغم فرازوفرودهای بسیار و مولفه‌های تهدیدآمیز اقتصادی، تولید ناخالص استان نیز در وضعیت مناسبی قرار گرفت که این موفقیت حاصل زحمات همه بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر بود که براساس آمار ثبت‌شده در سامانه رصد اشتغال تاکنون ۵۸ هزار و ۶۲۱ شغل جدید ایجاد شده است که تحقق ۱۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

حسین فتحی افزود: تعهد اشتغال استان برای سال جدید، ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما