به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط زاده مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز شنبه در گفت و گویی، افزایش تعداد نشاندارهای مثبت کرونایی در بین بستری های چند روز اخیر را بسیار نگران کننده خواند و اعلام کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون ۲ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده اند.
به گفته وی هر ۲ مورد فوتی در استان دارای بیماری های زمینه ای بوده و کهولت سن داشتند.
خیاط زاده تعطیلات و مسافرت های نوروزی، خریدهای آخر سال و مهمانی های ماه رمضان را از دلایل مهم و اصلی شیوع ویروس کرونا بیان و اضافه کرد: بر همین اساس تعداد بستری ها، نشان دارهای مثبت و بستری در بخش های ویژه از اواخر اسفند ماه تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است و اگر تدابیر لازم و کافی توسط مردم در این رابطه اتخاذ نشود، طی روزهای آینده روند موجود خطرناک خواهد بود.
وی با ابراز گلایه از اینکه مردم طی ماه های اخیر نسبت به رعایت موارد امینی دچار تردید شده و بی توجهی نشان می دهند، افزود: به مردم توصیه می کنیم در صورت هر گونه علامت سرما خوردگی حتی در ضعیف ترین موارد همچون آبریزش بینی و سرفه به طور حتم به پزشک مراجعه کرده و از تماس با اعضای خانواده پرهیز کنند.
خیاط زاده تکمیل واکسن برای عده ای که هنوز نسبت به آن اقدام نکرده اند و همچنین استفاده از ماسک در جمع های مختلف نوروزی، مهمانی های رمضان و محل های خرید را از دیگر توصیه ها به مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.
وی هشدار داد: در صورت بی توجهی مردم به رعایت موارد ایمنی در زمینه همه گیری کرونا، با موج های جدید غیرقابل کنترل مواجه خواهیم شد.
خیاط زاده همچنین از شیوع بیشتر آنفلوآنزا در آذربایجان شرقی طی روزهای اخیر خبر داد و بر مراقبت مردم به خصوص کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، تاکید کرد.
وی تاکید کرد: کسانی که طی روزهای اخیر علامت دار بوده و نشانه هایی از سرماخوردگی داشته اند باید از حضور در جمع به شدت خودداری کنند.

منبع: ایرنا