اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 72866
سه شنبه - 8 فروردین 1402 - 14:21
نماینده اهر و هریس در مجلس:

برخی روستاهای اهر از شبکه های تلویزیونی و اینترنت محروم هستند

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اطلاعات در دنیای کنونی، گفت: برخی از روستاهای شهرستان اهر از شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت محروم هستند.

برخی روستاهای اهر از شبکه های تلویزیونی و اینترنت محروم هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم‌زاده در مراسم تجلیل از بازنشستگان مخابرات شهرستان اهر اظهار کرد: زمانی مطالبه‌ اهالی روستاها از مسئولان، اجرای پروژه‌های عمرانی بود ولی اکنون مطالبه‌ روستائیان از پروژه‌های عمرانی به ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی تغییر کرده؛ چون که ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه یا نبود اینترنت به زندگی روزمره مردم آسیب می‌رساند.

وی یادآور شد: در دوران اوج شیوع ویروس کرونا مدارس به‌صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی بود، اما غافل از اینکه بستر دسترسی دانش‌آموزان روستایی به برنامه شاد فراهم نبود.

محرم‌زاده ادامه داد: علی‌رغم مطالبه‌ مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان اهر و پیگیری هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم، با این‌حال هنوز ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت در روستاها و حتی جاده‌های اصلی شهرستان موجب نارضایتی مردم می‌شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که اداره‌کل ارتباطات و شرکت مخابرات استان برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و رفع نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاهای اهر و هریس را در دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: مردم از ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه و ضعف در پوشش اینترنت گلایه دارند، دستگاه‌های متولی پاسخگوی مطالبات و شکایات مردم در حوزه ارتباطات باشند.

روستاهای مرزی آذربایجان‌شرقی از خدمات اینترنت پُرسرعت تلفن همراه محروم هستند

ناصر شهبازی مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از بازنشستگان مخابرات منطقه شهرستان اهر با اشاره به اینکه روستاهای مرزی آذربایجان‌شرقی از خدمات اینترنت پُرسرعت تلفن همراه محروم هستند، اظهار کرد: در سطح استان ۲هزار و ۷۰۰ روستا داریم که برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی تنها برای ۲۹۰ روستا مجوز داده‌اند از طرفی با وجود محدودیت در تأمین اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها؛ تجهیزات ارتباطی به سرقت می‌رود بر این اساس سال گذشته هشت میلیارد تومان از تجهیزات ارتباطی مخابرات به سرقت رفته است که هزینه مضاعفی به شرکت مخابرات وارد می‌کند.

جبران ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاهای اهر نیاز به همت مدیران استانی دارد

فرماندار اهر نیز در این مراسم با قدردانی از همکاری شرکت مخابرات و دستگاه‌های ارتباطی اظهار کرد: دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطات همکاری خوبی دارند، با این‌حال هنوز ضعف‌های زیادی در حوزه آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت مناطق روستایی شهرستان اهر وجود دارد.

ابوالفضل غنی‌زاده افزود: ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه و حتی شبکه‌های تلویزیونی؛ اهالی برخی روستاها را رنج می‌دهد و به همین دلیل از خدمات ارتباطی که حق مسلم آنهاست محروم می‌شوند، از این‌رو درخواست دارم تا اداره‌کل ارتباطات و شرکت مخابرات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستاهای شهرستان اهر نگاه عدالت‌محوری داشته باشند.

وی با قدردانی از اقدامات مثبت اداره مخابرات شهرستان اهر در جهت پیگیری و تحقق مطالبات مردم گفت: به حمایت شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی نیازمندیم تا با همکاری مخابرات شهرستان برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برنامه‌ریزی کنند.