به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد خدمات نوروزی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا هفتم فروردین امسال ۶ نفر در جاده های استان جان باخته اند، گفت: این استان در ایام نوروز در کاهش تصادفات فوتی در کشور جایگاه برتر را کسب کرده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حمل و نقل ریلی، گفت: انتقال مسافر از جاده به ریل نقش اساسی در کاهش تلفات جاده‌ای می گذارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با داشتن ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه و ۲۳۵ کیلومتر آزادراه رتبه ۱۰ و چهاردهم شبکه راه و آزادراه های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: راه اندازی پلیس آزادراه‌ها در استان گامی مهمی در راستای کاهش تصادفات آزادراهی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای پوشش سفرهای نوروزی، گفت: در حوزه حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی استان، ظرفیت ناوگان افزایش یافته و با تمهیدات انجام شده برای کاهش تلفات جاده‌ای تلاش می شود.

امیر بخشی زاده، از مردم خواست با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه را در کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ایمنی تردد یاری کنند.

وی اظهار کرد: وجود آثار باستانی متعدد، نقاط بکر طبیعی، قرار گرفتن منطقه آزاد ارس در جوار رودخانه ارس و وجود بازارچه ها و مجتمع های تجاری متعدد سبب شده گردشگران و مسافران سراسر نقاط کشور، این منطقه را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کنند و همین امر سبب ورود ۱۶۷ هزار و ۲۲۸ خودرو غیر بومی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ به این منطقه شده است.

آذربایجان شرقی با دارا بودن تعداد ۸۵ هتل و هتل آپارتمان، ۷۴ باب مهمان‌پذیر و همچنین ۲۱۶ واحد بوم گردی ظرفیت مناسبی برای جلب گردشگران دارد.

این استان به دلیل برخورداری از آثار و ابنیه های مختلف تاریخی، فرهنگی و اقامتی و نیز داشتن یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ملی جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.

منبع: ایرنا