به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی روز چهارشنبه در بازدید از پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی و مراکز گردشگری شهرستان اهر، گفت: با توجه به استقبال گردشگران و مسافران نوروزی از آثار تاریخی و طبیعی و گردشگری شهرستان‌های اهر، کلیبر و خداآفرین، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی بر لزوم اجرای کامل طرح گردشگری منطقه‌ ارسباران تاکید و اظهار کرد: با توجه به نواقص زیرساختی گردشگری در منطقه ارسباران، در صورتی که طرح توسعه زیرساخت‌های گردشگری این منطقه که طی ۱۰ سال تدوین و اجرا شده است، تکمیل شود به طور قطع شاهد رونق گردشگری در منطقه‌ ارسباران خواهیم بود.

محمدی بابیان این‌که شهرستان اهر به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی و طبیعی در رسانه ملی و رسانه‌های مجازی نیاز دارد، یادآور شد: در شهرستان اهر و شهرستان‌های همجوار گردشگران و مسافران نوروزی غیربومی از سایر استان‌ها حضور چشمگیری دارند و با توجه به مهمان‌پذیری اهری‌ها، در جهت رونق بخش گردشگری باید ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان از طریق رسانه ملی و رسانه‌های مجازی بیشتر معرفی شود.

وی ادامه داد: به منظور ارزیابی و نظارت بر اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان در قالب طرح‌های نوروزی هلال‌ احمر و میراث فرهنگی شهرستان اهر بازدیدهایی انجام و مشکلات و مسائل بررسی شد تا نسبت به حل آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

ارسباران ناحیه کوهستانی و جنگلی وسیعی در شمال استان آذربایجان شرقی و بخشی از شهرستان های اهر، کلیبر و ورزقان است که از شمال کوه قوشا داغ در جنوب اهر تا رود ارس گسترده‌است. ارسباران در شرق با شهرستان مشگین‌شهر و پارس‌آباد، در جنوب با شهرستان هریس و در غرب با شهرستان تبریز و شهرستان مرند هم‌مرز است.