به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با آغاز طرح نوروزی تا به امروز تعداد تصادفات منجر به فوتی در جاده های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۱۵ فقره به ۱۰ فقره کاهش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد تلفات حوادث رانندگی منجر به فوت در محورهای ارتباطی استان در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروز امسال ۶ نفر است در حالیکه که در مدت مشابه سال قبل ۱۱ نفر جان باختند.
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ کریمی نژاد با اشاره به اینکه در حدود ۵۰ درصد حوادث رانندگی استان در محورهای شهرستان اهر اتفاق افتاده است، گفت: بیشترین علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب‌آلودگی است .
وی با توجه به آغاز بازگشت مسافران نوروزی از هموطنان خواست زمان بازگشت از سفر را مدیریت کنند و استراحت لازم را در طول مسیر در برنامه سفر خود داشته باشند.
رییس پلیس راه آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد در تعطیلات نوروزی رانندگان با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن و بی خطر را برای خود و دیگر هموطنان مهیا کنند.

منبع: ایرنا