اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 73056
چهارشنبه - 16 فروردین 1402 - 15:37
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان:

تندباد‌های لحظه ای در راه آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از عصر امروز چهارشنبه وزش باد گاهی به صورت شدید و تندباد‌های لحظه‌ای موجب خیزش گرد و خاک در استان می‌شود.

تندباد‌های لحظه ای در راه آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر با بیان اینکه این وضعیت تمامی نواحی استان را در بر می‌گیرد، گفت: بروز تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک تا بعد از ظهر جمعه در استان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی استان به ویژه ارسباران بارش پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: به دنبال بروز تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد بنابراین شهروندان باید به محکم کردن سازه‌های سبک اقدام کنند و خودرو‌ها را در کنار درختان فرسوده پارک نکنند.

امیدفر ادامه داد: در پی بارش باران در برخی نواحی استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کرده و سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را لغو و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط کنند.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما