به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آئین اختتامیه پنجمین سوگواره سراسری ‌ عاشورایی عکس و پوستر هیأت با حضور و سخنرانی نادر طالب‌زاده، مسعود نجابتی، حجت‌‌الاسلام علیرضا پناهیان، کمال‌الدین شاهرخ و برخی اساتید و هنرمندان در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) شهرستان قم برگزار شد.

«رحیم آبفروش» جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ، با اشاره به استقبال کم نظیر هنرمندان و طراحان هیأتی از سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت  گفت: بی تردید کسانی که در این راه قدم برداشتند، درد دین دارند و انقلابی هستند و این از آثار ارسالی برای سوگواره پیداست.

وی افزود: سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت ، تجلی ظهور هیأت های آتش به اختیار است و آثاری که در این پنج دوره آرشیو شده است، تکامل هنر هیأت را نشان می‌دهد.

گفتنی است پرویز گلی زاده مدیر عامل انجمن هنر عکاسی  اهر و هنرمند هیأتی این شهرستان با مجموعه عکس هیأت روشندلان ثامن الائمه(ع)، روشندلان منطقه ارسباران حائز رتبه اول شد.

همچنین در این مراسم از مسئول هیأت روشندلان ثامن الائمه(ع) شهرستان اهر تجلیل شد.

در این بخش حسین استوا ر ومجید حجتی به ترتیب حائز رتبه دوم و سوم شدند.

پنجمین سوگواره‌ عاشورایی عکس هیأت، عامل عمق‌بخشی به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زیبا و پرشور هیأت است و می‌تواند پایان‌بخشِ غفلت یا عبور سطحی از کنار صحنه‌های ناب هیأت باشدو این سوگواره های عاشورایی ، قرار بوده و هست که بین هنرمندان و هیأت‌ها ارتباط و تعاملی برقرار کند و زمینه را برای شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها فراهم کند.